Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Sepasang Kekasih Bercinta sambil menyamun!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Foto
AIDA (empat dari kiri) bersama pegawainya menunjukkan alat yang digunakan untuk mencuri kereta.
Kuala Lumpur: Hanya berbekalkan alat mematikan sistem penggera kenderaan, dua pasangan kekasih aktif mencuri lebih 10 kenderaan di sekitar Brickfields serta terbabit dengan pengedaran dadah sejak setahun lalu.
Bagaimanapun, hasil intipan dan risikan anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields, kedua-dua pasangan berkenaan berjaya dicekup dalam serbuan di sebuah unit kondominium di Jalan Kuchai Lama, kelmarin.
Timbalan Ketua Polis Daerah Brickfields, Superintendan Aida Abdul Hamid berkata, dalam serbuan kira-kira jam 10 pagi itu, suspek yang berusia 31 dan 36 tahun ditahan di kondominium yang dihuni mereka.

Beliau berkata, premis itu juga dipercayai menjadi lokasi persembunyian mereka dan penyimpanan stok dadah yang diedarkan di sekitar Lembah Klang.
Menurutnya, polis juga menemui sebuah kereta Proton Waja yang dilaporkan hilang dan ketika itu dua suspek itu wanita hendak memasuki kenderaan berkenaan yang diletakkan di kawasan kondominium. “Dalam pemeriksaan di dalam kondominium itu, polis menemui pelbagai barangan yang disyaki digunakan untuk mencuri kenderaan, selain komputer riba, telefon bimbit dan dadah jenis syabu serta Eramin 5 bernilai kira-kira RM50,000,” katanya pada sidang media, semalam.

Aida berkata, pihaknya turut merampas dua kereta jenis Proton Waja yang turut menjadi tempat simpanan peralatan mencuri kenderaan seperti alat mematikan sistem penggera.

Katanya, siasatan mendapati kedua-dua pasangan itu akan memilih mangsa secara rawak dan mereka akan menggunakan senjata tajam sekiranya mangsa cuba melawan.
“Kenderaan curi itu digunakan untuk tujuan jenayah selain dijual sejak setahun lalu.
“Keempat-empat suspek positif dadah jenis syabu ketika ditahan dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 397a Kanun Keseksaan dan Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952,” katanya. hMetro

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments