Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Topi Angkasawan Bocor Ketika Misi!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Tugas berjalan di angkasa lepas semalam terpaksa dihentikan selepas salah satu topi keselamatan angkasawan didapati bocor dan air mula mengalir masuk ke mukanya.

Ketika itu, angkasawan Itali Luca Parmitano dan angkasawan Amerika Syarikat Chris Cassidy tidak sampai satu jam di mana sepatutnya mereka berada di luar Stesen Angkasa Antarabangsa (ISS) selama enam jam.
Pada saat itu angkasawan Itali itu melaporkan kepalanya terasa basah dan air semakin bertambah,” Begitu laporan Parmitano di pusat kawalan di Houston, Texas.
Mereka kemudiannya terpaksa masuk semula ke kawasan kedap udara diikuti Cassidy sebelum mereka sudah bersedia membaiki masalah topi keselamatan itu.
“Terlalu banyak air, ia telah masuk ke mata dan mulutnya,” kata Cassidy kepada pusat kawalan misi selepas Parmitano tidak lagi boleh menggunakan sistem radio di pakaian angkasa lepasnya. – Mynewshub

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments