Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Muka Kakak hancur di tetak adik menggunakan parang panjang!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Adik tetak kakak

KUALA SELANGOR - Seorang wanita maut selepas cedera teruk akibat ditetak adiknya sendiri menggunakan parang panjang di sebuah tokong Cina di Bukit Rotan, di sini kira-kira jam 7 malam kelmarin.

Mangsa, Lee Siew Eng, 52, yang mengalami kecederaan teruk di bahagian muka dan badan itu ditemui dalam keadaan mengerikan oleh seorang penjaga tokong, Chew Bon Hua, 52, yang kebetulan pulang ke kawasan tokong itu selepas selesai urusan luar.

Sinar Harian difahamkan, mangsa dipercayai cuba menyuruh adiknya keluar daripada kawasan tokong dan pulang ke rumah, bagaimanapun tindakan mangsa yang ditinggalkan seorang diri bersama suspek itu mengundang padah apabila mangsa ditetak kejam.

Sebelum kejadian kira-kira jam 4 petang, Bon Hua berkata, dia menemui mangsa untuk memaklumkan adiknya yang kurang siuman merayau-rayau di kawasan tokong dengan keadaan mencurigakan dan terus ke luar ke pekan untuk urusan kerja.

“Bagaimanapun, sebaik sahaja saya pulang ke tokong, saya mendapati lampu dan pintu pagar terbuka dalam keadaan mencurigakan.

"Apabila diteliti, saya terkejut apabila melihat mangsa terbaring dalam keadaan mengerikan apabila mukanya hancur akibat ditetak.

“Saya tidak menyangka tindakan lelaki dikenali sebagai Lee Thiam Whatt, 44, itu sanggup bertindak begitu agresif," katanya.

Bon Hua berkata, dia segera menghubungi polis dan menjerit meminta pertolongan penduduk berhampiran.

Lelaki terbabit difahamkan sudah melarikan diri ke kawasan kebun berhampiran tokong terbabit.

“Penduduk yang mengerumuni kawasan tokong tidak berani masuk dan hanya meninjau dari luar sahaja sementara menunggu polis datang,” katanya yang masih trauma dengan kejadian itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Superintendan Muhd Taib Ahmad ketika dihubungi  mengesahkan  pihaknya mengesahkan menerima laporan terbabit dan selepas mendapat makluman orang awam berhubung insiden itu, anggotanya terus bergegas ke tempat kejadian.

“Pihak polis menemui mayat wanita yang cedera teruk sebaik sahaja tiba di lokasi kejadian dan mangsa didapati meninggal dunia di tempat kejadian sebelum dibawa ke Hospital Tanjong Karang untuk dibedah siasat.

“Polis bersama bantuan Unit K9 berjaya menangkap suspek yang bersembunyi di kawasan belukar berhampiran tokong terbabit selepas empat jam operasi mengesan dilaksanakan dan suspek kini masih dalam tahanan reman," katanya.

Beliau berkata, polis juga masih menyiasat punca pergaduhan dan meneliti laporan kesihatan lampau yang menunjukkan suspek mengalami masalah mental.

Menurutnya, kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments