Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Datuk Bandar Talkeetna melantik seekor kucing sebagai Datuk Bandar!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

stubbs mayor
Datuk Stubbs, Talkeetna, Alaska selama 15 tahun
Penduduk bandar Talkeetna di Alaska telah melantik seekor kucing sebagai datuk bandar. Kucing yang bernama Stubbs itu telah menjadi datuk bandar di Talkeetna, Alaska seumur hidupnya.
Setelah sedekad yang lalu, penduduk bandar yang mempunyai kapasiti penduduk sebanyak 900 itu berdatuk bandarkan seekor kucing.
Kucing itu telah dilantik menjadi datuk bandar selepas dia dilahirkan, dan sekarang dia dikenali sebagai ‘Datuk Bandar Stubbs.”
“Dia telah dipaparkan beberapa kali di dalam Majalah Alaska,” kata Lauri Stec, pekerja di kedai runcit Nagley, Alaska.
Cerita pemilihan Stubbs sebagai datuk bandar bermula 15 tahun yang lalu, apabila penduduk bandar tidak suka dengan calon yang bertanding untuk jawatan Datuk Bandar Talkeetna.
Mereka kemudiannya meletakkan Stubbs sebagai salah satu calon yang bertanding, dan akhirnya stubbs memenangi jawatan Datuk Bandar tersebut.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments