Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Kegunaan Lain "BRA" yang korang perlu tahu!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Fuyoo...merah you...hehehe...! jangan lah marah dulu..atau pun label admin otak kuning walaupun masa sekolah dulu memang rumah kuning menjadi rumah sukan sekolah admin. Hurmmm..Admin cuma nak MEMPERKENALKAN satu barang yg agak pelik tetapi ada ada kegunaanny!
ini lah dia...
"Bra Anti Radiasi Nuklear"
Umumnya ramai beranggapan yang bra hanyalah sebagai penyangga payudara 
supaya perempuan merasa selesa dan memudahkan  pergerakan.segala aktiviti harian tetapi ketahuilah ia juga mampu menyelamatkan manusia daripada kesan radiasi akibat kebocoran nuklear.Ramai yang memandang sinis tentang Bra ini namun aplikasinya tentu paling praktikal ketika ini di Jepun yang mengalami kebocoran nuklear dan kesan radiasi itu mungkin 
dapat dielakkan jika memiliki bra ini.

Bra ajaib ini dicipta oleh Elena Bodnar,seorang doktor yang tinggal
 di Hinsdale,Illinois,Amerika Syarikat.Pengalaman beliau terselamat dari menjadi mangsa kesan radiasi akibat tragedi kebocoran yang paling dasyat di dunia iaitu di Chernobyl Rusia pada tahun 1986 menjadi
 titik tolak dan ilham kepada beliau mencipta bra tersebut.
Bukan sekadar bra yang membuatkan payudara selesa tetapi boleh menjadi topeng yang boleh menjadi penapis  kepada pelbagai radiasi merbahya seperti Iodine 131 seperti yg berlaku di Chernobyl.
Di Amerika, wanita yang berasal dari Ukraine ini terlibat dalam melakukan kajian klinikal yang dilakukan oleh Electrical Trauma Research Program di University of Chicago.

Dia juga bekerja sama dengan World Health Organization dan International Atomic Energy Agency  
untuk beberapa projek yang berkaitan dengan tragedi nuklear Chernobyl.Idea bra Elena ini telah diiktiraf dan mendapat penghargaan dan telah memenangi Hadiah Nobel 2009 bagi kategori kesihatan umum.

Hadirin dan hadirat, bukankah suatu hal yang indah, bahawa wanita memiliki dua buah payudara, bukan hanya satu? Dengan bra ini, kita, wanita bisa menyelamatkan nyawa seorang lelaki berhampiran kita,” kata Elena pada acara penghargaan  Nobel, seperti yang dipetik CNet.

Elena telah mematenkan hasil petemuannya ini. Kini bra itu telah dipasarkan secara komersial, di Museum MIT Cambridge, Massachussets, Amerika.dan yang pastinya ukuran bra yang kecil atau besar bukan lah menjadi masalah.

Bagi yang sedang bercinta ...kalau berlaku kebocoran radiasi ..apa lagi..minta lah CEWEK anda tanggalkannya untuk menyelamatkan dua nyawa..kata sehidup semati...bukannya ambil kesempatan...
gatal....heheheeeee..

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments