Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [WOw] Penyakit Pelik Yang Dihidapi Fanny Mills! Kaki Bersaiz Gergasi!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Dilahirkan pada tahun 1860, Fanny Mills adalah anak English immigrants yang menetap berhampiran Sandusky, Ohio. Dia mempunyai keadaan yang dipanggil penyakit Milroy, yang menyekat pembangunan saluran limfa di kaki dan menyebabkan penumpukan cairan. Fanny adalah seorang wanita genit yang seberat £ 115, namun dia memakai saiz 30 kasut, setiap pasangan yang dibuat daripada tiga kulit kambing, dengan sarung bantal sebagai stoking. Setiap kaki dikatakan 19 inci panjang dan 7 inci, walaupun gambar jelas menunjukkan bahawa kakinya tidak sama saiz.


Fanny menawarkan $ 5000 dan "ladang yang lengkap" untuk sesiapa yang bersedia untuk berkahwin dengannya 'gadis besar berkaki'. Akhirnya dia berkahwin, William Brown, adik kepada pembantu beliau. Apabila dia telah mula mendapat penyakit yang tidak diketahui pada tahun 1892, beliau bersara daripada showbusiness, kembali ke ladang keluarganya dengan suaminya. Beliau meninggal dunia pada tahun yang sama.

Penyakit Milroy penyakit Nonne-Milroy ) pertama kali dijelaskan pada tahun 1891 dan menyebabkan banyak anomali selain daripada lymphedema, termasuk sista tulang belakang, kuku kuning, bulu mata dua kali dan kehilangan pendengaran. Ia adalah yang paling biasa di kalangan wanita (70-80% daripada pesakit wanita) dan merupakan sifat dominan autosomal.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments