Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] GEMPAR: Wanita Mati Jatuh Dari Roller Coaster!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Wanita Mati Jatuh Dari Roller Coaster
ARLINGTON (Texas) – Seorang wanita yang menaiki roller coaster di Taman Hiburan Six Flags di Texas Utara terbunuh semalam selepas dipercayai terjatuh dari alat itu.
Kemalangan berlaku petang kelmarin di Arlington.

Jurucakap taman hiburan itu, Sharon Parker mengesahkan seorang wanita terbunuh ketika menaiki roller coaster Texas Giant yang dianggap binaan besi seumpamanya yang tertinggi di dunia. Bagaimanapun, Sharon tidak menjelaskan bagaimana wanita terbabit terbunuh.
Saksi Carmen Brown berkata, wanita itu terjatuh dari roller coaster berkenaan. Kata Carmen dia sedang berbaris menunggu giliran menaiki permainan itu apabila kejadian berlaku.
“Mula-mula roller coaster itu naik dan apabila turun, palang keselamatan terbuka dan wanita terbabit terjatuh,” katanya. Six Flags menyatakan kesedihan atas kematian itu dan berkata, sebahagian daripada taman hiburan itu ditutup sementara.
Tidak dapat dipastikan berapa lama penutupan itu berjalan. Texas Giant dibina setinggi bangunan 14 tingkat dan mempunyai rel menurun 79 darjah selain laluan berpusing 95 darjah.
Ia boleh membawa sehingga 24 penumpang.
Texas Giant dibuka pada 1990 sebagai binaan yang dibina dengan kayu tetapi melalui ubah suai bernilai AS10 juta (RM30 juta) pada 2011, pengendalinya menggunakan besi hibrid. – AFP

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments