Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Warga Emas Berkongsi Sepinggan Nasi Dengan Kucing
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Behrang: Seorang wanita warga emas berusia 86 tahun hidup daif, termasuk berkongsi sepinggan nasi dengan kucing, tinggal seorang diri di rumah yang sudah usang di Kampung Padang, Behrang Stesen, di sini, sejak tiga tahun lalu.

Wanita itu, Salbiah Mat Perang yang tiada anak, uzur dan tidak mampu mengurus diri sendiri, mengharap ihsan adik-beradik yang tinggal di kampung itu dan tidak menerima sebarang bantuan.
Bagaimanapun, nasib wanita malang itu kini sedikit terbela apabila kerajaan negeri memberi sumbangan dan bantuan melalui Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR).
Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga, Masyarakat dan Intergrasi Nasional Rusnah Kasim berkata, selepas melihat kedaifan hidup Salbiah, pihaknya bersama Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Tanjung Malim bersama penduduk menganjurkan program khas Gotong-Royong Kasih untuk wanita berkenaan.
“Pertama kali saya berkunjung ke rumah Salbiah untuk menyampaikan bantuan daripada YBUDR, saya dapati bekas polis zaman darurat itu sedang makan berkongsi sepinggan nasi dengan kucing.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments