Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Ramski Oyong nekad Jual ginjal untuk langsai hutang!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Semarang: Terdesak dibelenggu hutang dan sentiasa diganggu pemungut hutang seorang pemandu nekad menawarkan buah pinggangnya untuk dijual.
Penduduk Bongsari di Semarang Barat, Jawa Tengah, Ramski Oyong berkata dia buntu untuk mengatasi masalah berkenaan.
Mengaku dijerat hutang Rp100 juta (RM31,600) Ramski berharap dengan menjual satu buah pinggangnya dia dapat membebaskan diri daripada masalah yang merunsingkan fikirannya itu. “Saya terfikir untuk menjual buah pinggang pada awal tahun ini dengan harga Rp100 juta,” katanya.
Selain diganggu pemungut hutang Ramski juga rimas kerana berdepan desakan daripada mentuanya.
Sebelum ini, kata Ramski, surat hak milik rumah mentuanya disita seorang pegawai polis dan dia dituntut menyelesaikan masalah berkenaan.
“Saya berhutang Rp50 juta kepada pegawai polis itu dan surat hak milik tanah dan rumah mentua menjadi cagaran,” katanya. Kini, kata Ramski, dia cemas kerana masalah itu kian menghimpitnya.
“Hutang saya semakin bertambah dan tidak pernah cuba diatasi sehinggakan saya pernah ditahan selama tiga hari di penjara.
“Saya hanya dibebaskan selepas polis mengambil surat hak milik rumah mentua,” katanya. - Agensi

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments