Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Nasi Air 'Student' RM1 Sebungkus Laris, Terjual 100 Bungkus Dalam Sejam
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



RANTAU PANJANG – Seorang peniaga makanan di Zon Bebas Cukai masih mengekalkan harga rendah, meskipun banyak pihak lain berlumba-lumba menaikkan harga jualan.

Peniaga, Sharifah Rohnisa Syed Mahamchara, 52, berkata, memikirkan taraf hidup semakin tinggi, dia tidak sanggup membebankan pelanggannya dengan harga yang mahal.

Menurutnya, dia mula menjual Nasi Air 'Student’ sejak tiga tahun lalu, berdekatan Sekolah Kebangsaan Gual Tinggi kerana pelanggannya ketika itu kebanyakannya murid sekolah.

“Ketika itu, memandangkan harganya yang rendah iaitu RM1 sebungkus, saya mampu menjual hampir 100 bungkus dalam masa sejam.

“Biarpun masa berlalu lebih tiga tahun, namun saya tidak berhajat mahu menaikkan harga Nasi Air ‘Student’ kerana kebanyakan pembeli adalah pelanggan tetap,” katanya.

Melihat kepada sambutan luar biasa, Sharifah membuka satu lagi gerai dekat Kedai Syed Ali Qubra agar pengunjung di sini, dapat merasa juadah yang juga popular di Thailand.

Menurutnya, di Thailand bubur nasi dikenali sebagai ‘Joke’ dan hanya boleh didapati ketika bersarapan.

Berbeza dengan suasana di negara ini, Sharifah berkata, sajian ini banyak diambil ketika makan tengah hari sehingga lewat petang.


SH

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments