Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Gambar Siti Saleha Bergayut Dalam hutan Hujan Tropika
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

KUALA LUMPUR: Dalam raut wajahnya yang lembut dan sering dipilih sebagai jurucakap produk kecantikan, Siti Saleha, 24 sebenarnya seorang yang lasak dan sangat menggemari aktiviti ekstrim.

Tidak sedikitpun terselit perasaan gentar meskipun terpaksa merentasi hutan rimba tebal, bergayut dan terbang daripada satu dahan ke satu dahan yang lain dengan ketinggian yang pastinya menggayatkan bagi kebanyakan gadis di luar sana.
Semuanya telah disaksikan portal murai.com.my ketika mengikuti penjelajahan bersama-sama pelakon campuran Melayu-Inggeris itu menerusi aktiviti penuh mencabar lagi mendebarkan yang dianjurkan di Flying Squirrels, Chiang Mai, Thailand baru-baru ini.

Ketika ditanya adakah itu merupakan kali pertama dia menyertai ativiti seperti itu, dia lantas menjawab tidak.
Malah dia sangat teruja untuk merentasi lebih 20 halangan mencabar termasuk beberapa zipline di atas tali kabel yang di bina di atas pokok berusia beratus tahun itu.

Bukan sahaja zipline panjang yang berketinggian 1,000 meter di atas paras laut, malah dia turut merentasi jaringan labah-labah buatan, berbasikal di atas kabel, skateboard udara, jejantas gantung dan gelongsor udara.

Malah jelas Siti Saleha, semua itu adalah perkara biasa dan menurut kata gadis kacukan Melayu-Inggeris itu, itu bukanlah kali pertama dia mengikuti aktiviti menggerunkan itu, terutama apabila berpeluang menjelajah keluar negara.
Menerusi cabaran yang disediakan Flying Squirrels, Siti Saleha yang turut ditemani pembantu peribandinya, Fynaz telah memberanikan diri mencuba cabaran paling menggerunkan iaitu bergayut di atas zipline sepanjang beberapa meter pada ketinggian 1,000 meter di atas paras laut di dalam hutan tebal.

Ditemani bunyi unggas belantara hutan hujan tropika, SitiSaleha tetap memberanikan diri walaupun sedar jeritan orang terdahulu yang merasainya mungkin mampu melunturkan semangat dirinya untuk terus mencuba.


Namun apa yang pasti, Siti Saleha telah berjaya melalui kesemua halangan tanpa sedikitpun merungut sebaliknya diakhiri dengan riang tawa dan senyuman penuh kepuasan.
Penerbangan tambang murah, AirAsia turut terbang ke Chiang Mai dua kali sehari pada harga cukup berpatutan. -Murai

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments