Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pasangan Suami Isteri Temui 8 Tin Syiling Emas
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Sepasang suami isteri di California bahagian utara menemui tin mengandungi duit syiling emas. Tin ini dijumpai secara tidak sengaja apabila mereka berjalan-jalan bersama dengan anjing peliharaan mereka. Pada masa itu mereka melihat sesuatu yang berkilauan di tanah. Pasangan yang sangat beruntung itu kemudian mula menggali dan menemui 8 tin penuh berisi syiling-syiling emas.


Syiling-syiling emas ini berjumlah 1,400 keping dan nilainya jika dijumlahkan sekitar $ 27.000 , tetapi para pakar berpendapat syiling-kion itu mungkin bernilai lebih $ 10 juta atau bahkan lebih. Keadaan syiling-syiling yang dibuat pada tahun 1800-an tersebut masih elok. Syiling ini terdiri dari berbagai macam jenis yang pastinya akan menarik minat pengumpul.

Pasangan suami isteri yang enggan disebutkan namanya ini berniat menjual sebahagian besar syiling-syiling tersebut. Mereka bersedia meminjamkannya untuk dipamerkan sebelum mereka jual. Mereka juga berniat menyumbangkan sebahagian hasilnya untuk amal pada orang-orang yang memerlukan. 

Tidak ada yang tahu siapa sebenarnya pemilik syiling-syiling tersebut sebelum ditemui dan bagaimana boleh terkubur di laman rumah. Khabarnya, kawasan rumah yang pasangan ini sedang tinggal dulunya merupakan daerah emas.










About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments