Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Saman KFC Kerana Patah Gigi Gigit Burger Ayam
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Stuart Kopania, seorang lelaki Adelaide , Australia , menyaman restoran fast food Kentucky Fried Chicken ( KFC ) kerana katanya giginya patah ketika menggigit satu burger ayam yang dibeli dari restoran itu .

Kopania membawa KFC ke Mahkamah Adelaide , dan meminta ganti rugi sebanyak 12 ribu dollar atas rasa sakit yang dideritanya dan untuk menutup kos perubatan yang harus dibayarnya .

Kopania berkata , dia membeli apa yang seharusnya burger ayam tanpa tulang dari sebuah restoran KFC di bandar itu pada bulan Julai 2010 . Namun , dia mengaku , giginya patah ketika menggigit burger itu .

Menurut Kopania , KFC melakukan kecuaian kerana gagal memastikan bahawa makanan selamat untuk dimakan .

Dia berkata , satu gigi geraham kirinya pecah dan perlu rawatan terus menerus kerana gigi yang rosak itu dipasangi kepala gigi .

Dalam pembelaannya , KFC mendakwa , semua rasa sakit atau penderitaan yang diakui dialami oleh Kopania , tidak berkaitan dengan insiden yang didakwa itu .

Kedua pihak akan melakukan perbincangan untuk mencapai penyelesaian sebelum sidang bermula bulan Februari 2014 .

Sumber: news.detik.com

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments