Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Google Bakal Tampil Dengan Jam Pintar
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Jam
Setelah syarikat bukan-teknologi seperti Nike dan Adidas mengeluarkan jam pintar masing-masing,kini tiba giliran syarikat enjin pencarian Google pula untuk membuat perkara yang sama.
Jam pintar ini dikhabarkan akan dimuatkan dengan perisian Android dan Google Now,iaitu teknologi pintar yang bertindak sebagai ‘pembantu peribadi’: menjawab panggilan,memberi cadangan serta meramalkan pergerakan pengguna berdasarkan aktiviti harian mereka.

Menurut sumber dalaman,Google kini sedang dalam tahap terakhir proses penyelidikan dan pembangunan peranti itu,dimana juruteranya bekerja keras untuk menurunkan penggunaan bateri jam pintar tersebut.

Seperti Samsung Gear,jam pintar ini akan berfungsi seiring dengan peranti sokongan lain iaitu telefon pintar.

Ini bukanlah cubaan pertama Google untuk menembusi pasaran “wearable technology”– syarikat itu tampil dengan cermin mata Google Glass Februari lalu.
Jam pintar ini dijangka untuk memulakan produksinya dalam tempoh beberapa bulan lagi.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments