Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Peraturan Pelik Universiti Ketika Duduki Peperiksaan~!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Peraturan Pelik Universiti Ketika Duduki Peperiksaan
BOLEH dikatakan pelik undang-undang yang ditetapkan oleh pihak universiti di Thailand. Malah, gambar menunjukkan pelajar universiti yang diharuskan memakai topi pelik lengkap dengan kepak untuk halang sebarang peniruan sepanjang tempoh peperiksaan berleluasa di internet. Gambar ini dijadikan bahan jenaka di Facebook setelah dimuat naik.
Disebabkan gambar tersebut sudah tersebar secara meluas di laman Facebook, Nattadon Rungruangkitkrai, pensyarah di Universiti Kasetsart menjelaskan kenapa mereka berbuat demikian. Topi tersebut diperbuat daripada kertas untuk menghalang mereka daripada menipu ketika peperiksaan berlangsung peperiksaan mereka.
“Topi anti-penipuan dianggap perlu kerana kelas itu terlalu kecil untuk jumlah individu yang mengambil peperiksaan, dan mereka telah dipaksa untuk duduk sangat dekat dengan antara satu sama lain.
“Ia adalah perkara biasa bahawa orang cuba untuk menipu dalam peperiksaan, jadi topi membantu mengelakkan gangguan ketika melakukan ujian,” jelasnya lagi.
Menurutnya lagi, para pelajar lebih senang memakai topi tersebut dan tiada sebarang pengaduan malah pelajar sendiri yang mencadangkan idea sedemikian, pihak universiti langsung tidak memaksa mereka berbuat demikian.
1

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments