Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Misteri Pokok bengkok kat bawah dan lurus kat atas!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Di satu sudut kecil di barat Poland berhampiran Gryfino, adalah hutan kira-kira 400 pokok-pokok pain yang tumbuh dengan bengkok 90 darjah di bahagian pangkal batang .Pokok melengkung ini telah dinamakan sebagai "Crooked Forest". Cara batang yang melengkung dan bengkok ke arah yang sama - utara - punca kelengkungan kelihatan buatan manusia yang bertentangan dengan alam semula jadi. Ianya adalah dikatakan bahawa pokok-pokok telah dibentukkan untuk membesar selama tujuh atau sepuluh tahun atas tujuan yang tidak diketahui .

Penjelasan yang paling menarik menunjukkan bahawa sekumpulan petani memanipulasi pokok selepas menanam pokok ini pada tahun 1930. Rupa-rupanya, petani berharap untuk membuat perabot dari bentuk bengkok apabila pokok-pokok ini berusia 10 tahun. Walau bagaimanapun, sebelum pokok boleh dituai, tercetusnya Perang Dunia Kedua, rancangan sesiapa sahaja yang semakin meningkat dan menjaga dusun, meninggalkan rancangan mereka secara misteri.








About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments