Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [WOw] Gambaran Saintis Tentang Wajah Manusia 100,000 Tahun Akan Datang!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Gambaran Saintis Tentang Wajah Manusia 100,000 Tahun Akan Datang
Wowww!!!..Berdahi besar, bermuka leper dan bermata bundar begitulah ramalan saintis tentang raut wajah manusia pada 100,000 tahun akan datang.
Menurut seorang penyelidik Nickolay Lamm dan Pakar Genomik dari Universiti Washington, Amerika Syarikat Dr Alan Kwan berpendapat, otak manusia pada hari ini bersaiz tiga kali ganda besar, lebih berat dan tengkorak juga lebih mengembang berbanding zaman primitif.


Tambahnya lagi, melalui kemajuan genetik, evolusi masa depan boleh dikawal mengikut kesesuaian biologi bagi memenuhi kehendak mereka.

“Perubahan ini berlaku kerana manusia kini boleh memilih raut wajah di peringkat awal kehamilan mengikut cita rasa sejajar keperluan persekitaran,” katanya dipetik dari MailOnline.

Dr Kwan percaya, pembesaran saiz mata disebabkan peningkatan penggunaan sistem solar berbanding matahari.

“Mata juga akan melalui perubahan di mana ianya lebih bersinar kerana penerimaan cahaya rendah manakala kulit akan menjadi lebih berpigmen untuk membantu mengurangkan kerosakan sinaran matahari,” katanya.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments