Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Majikan Sanggup Sewa Rumah Mewah Elak Dicekup
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Kuala Terengganu: Majikan yang menggaji pendatang asing di daerah ini dikatakan sanggup menyewa rumah mewah untuk mereka bagi tujuan mengaburi mata pihak berkuasa.

Selain helah itu, majikan juga dikesan sengaja meletakkan kenderaan mewah dan kenderaan pacuan empat roda di kawasan rumah kononnya kediaman itu didiami penduduk tempatan.

Bagaimanapun, helah majikan terbabit terbongkar apabila Jabatan Imigresen Terengganu menjalankan risikan mengesan taktik licik itu sebelum menyerbu rumah berkenaan malam kelmarin.
Serbuan kediaman mewah yang terletak di kawasan perumahan elit Taman Permint Jaya, Chendering, di sini, itu dilakukan sepasukan anggota imigresen dengan bantuan Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) pada jam 2 pagi.

Ketua Bahagian Penguat Kuasa Imigresen Terengganu Shahril Khalil berkata, sebaik tiba di kawasan rumah dilengkapi pagar bermangga itu, pihaknya mendapati kenderaan pacuan empat roda Mitsubishi Storm berada di garaj rumah.

“Kami mengambil masa 20 minit mengetuk pintu rumah berkenaan sebelum dibuka seorang lelaki Nepal berusia 20-an,” katanya.
Beliau berkata, pemeriksaan dalam rumah itu mendapati hanya lelaki terbabit saja mendiami rumah berkenaan walaupun terdapat banyak pakaian lelaki disidai dalam dan luar rumah itu.

Katanya, soal siasat terhadap lelaki terbabit mendapati dia tidak memiliki sebarang dokumen perjalanan dan mendakwa rumah disewa majikannya yang tinggal di Kuala Lumpur.
“Lelaki terbabit memberitahu sebelum ini rumah itu didiami ramai pekerja asing, tetapi ketika serbuan dia mendakwa mereka pulang ke Kuala Lumpur,” katanya.

Shahril berkata, risikan dilakukan pihaknya mendapati lebih 10 pendatang asing melakukan pelbagai pekerjaan tinggal di rumah berkenaan.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments