Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » ‘Sultan Melaka’ direman 4 hari
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Melaka: Polis mendapat perintah tahanan reman terhadap seorang ahli perniagaan yang mendakwa dirinya ‘Sultan Melaka’ di Mahkamah Majistret di sini, semalam.
Penolong Pendaftar Mahkamah Rendah V Kanasan membenarkan tahanan reman selama empat hari terhadap Noor Jan Tuah, 57, bermula semalam.
Selepas perintah reman dikeluarkan, Noor Jan yang berbaju lokap jingga dibawa pasukan polis memasuki van untuk dibawa semula ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah.

Tinjauan mendapati kawasan pintu masuk mahkamah dikawal anggota polis bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini.
Dalam perkembangan sama, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah berkata dalam satu kenyataan, pihaknya meminta mana-mana individu yang terbabit secara langsung dengan semua aktiviti Noor Jan supaya tampil ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri atau IPD Melaka Tengah bagi membantu siasatan.

Harian Metro semalam melaporkan Noor Jan yang mendakwa dirinya Sultan Melaka ditahan di Jeti Anjung Batu, Serkam, dipercayai menaiki feri ke Pulau Besar bagi menghadiri upacara meraih sokongan.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments