Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » 50 Murid SK Bawang, Tamparuli Nyaris Maut Blok Sekolah Ranap
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

BILIK darjah tahun satu SK Bawang rosak teruk akibat tanah runtuh dan banjir lumpur.

Tamparuli: Kira-kira 50 murid Sekolah Kebangsaan (SK) Bawang, dekat sini, nyaris maut apabila satu daripada tiga blok bangunan sekolah berkenaan ranap akibat dilanda limpahan banjir lumpur, semalam.
Dalam kejadian jam 10 pagi itu, murid tahun satu, lima dan enam yang belajar dalam satu blok sama berada di bilik darjah masing-masing.
Bagaimanapun, semua murid terbabit terselamat selepas pengawal keselamatan sekolah itu Saminah Kijuh, 49, menyedari kejadian berkenaan sebelum menjerit meminta mereka meninggalkan bilik darjah dengan segera.


Saminah yang berada kira-kira 100 meter dari lokasi kejadian berkata, dia menjerit meminta guru dan murid mengosongkan bilik darjah sebaik terdengar bunyi kuat tanah runtuh dari arah bukit berhampiran.

“Sebelum kejadian, seorang penduduk datang memaklumkan kepada saya ada tanda tanah dari arah bukit di belakang sekolah itu akan runtuh.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments