Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Tun Dr Mahathir Sah Letak Jawatan Petronas
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sah meletakkan jawatan sebagai Penasihat Petroliam Nasional Berhad (Petronas) berkuatkuasa semalam iaitu 1 Disember.
Menurut kenyataan dari pejabat Dr Mahathir hari ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sudah pun dimaklumkan dengan keputusan itu melalui satu surat bertulis tangan pada 29 November lepas.
Dr Mahathir bagaimanapun akan kekal sebagai Penasihat Lembaga Pembangunan Pulau Langkawi dan Penasihat Lembaga Pembangunan Pulau Tioman serta Canselor Universiti Teknologi Petronas (UTP).
Selain itu bekas Perdana Menteri keempat itu juga merupakan Penyelaras Pembangunan Sempadan Malaysia-Thailand dan juga Penasihat syarikat milik Kumpulan DRB-Hicom Proton Holdings.
Beliau dilantik sebagai Penasihat kepada Petronas selepas meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri pada 2003.
Keputusan negarawan tersebut berkemungkinan didorong oleh faktor kesihatan berikutan gangguan kesihatan yang dialaminya baru-baru ini.
Dr. Mahathir dirawat hampir 10 hari bermula 16 November lalu di Institut Jantung Negara setelah didapati terkena jangkitan paru-paru.
Dengan perletakan jawatan ini, Dr Mahathir akan mempunyai lebih banyak masa dan ruang untuk menumpukan kepada kesihatan. 

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments