Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] VIDEO: Pesta bunga api Seluruh Jepun tarik perhatian pengunjung!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Daripada semua perayaan bunga api yang menarik diadakan setiap tahun di seluruh Jepun, Tezutsu Hanabi adalah yang paling menarik perhatian. Pakar yang berpengalaman memegang tiub buluh yang besar dipenuhi dengan serbuk hitam di tangan mereka dan pancutan bunaga api terpancut keluar ke arah langit kemudian pada saat akhir ianya meletup.
Meriam tangan Tezutsu dipercayai telah bermula sebagai satu bentuk peranti asap komunikasi jarak jauh yang dipanggil Noroshi. Dengan pengenalan serbuk senjata tanpa asap, alat-alat era Perang Saudara mula digunakan sebagai bunga api dan kemudian sebagai satu bentuk sembayang keagamaan di Yoshida Shrine, di Toyohashi.

Tezutsu Hanabi pertunjukan bunga api telah dimainkan sejak 300 tahun yang lalu, sebagai sebahagian daripada Festival Gion, menarik pelancong dari seluruh Jepun dan di luar dengan pancutan bunga api sehingga  20 meter tinggi langit malam. Melihat berpuluh-puluh lelaki berjalan di sekitar nonchalantly dengan meriam tangan ,80-cm panjang, silinder 10 cm lebar buluh dipenuhi dengan lebih tiga kilogram serbuk hitam dinyalakan menarik di tontonan.


About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments