Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] JAM TANGAN DI PERBUAT DARIPADA KAYU?!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Valerii Danevych adalah seorang tukang kayu dari Ukraine. Hidupnya pun diabadikan dengan membuat jamtangan yang keseluruhannya dari kayu, bahkan sampai ke mesin penggerak jarum penunjuk waktu.
Valerii sudah tertarik dengan pekara seni di bangku sekolah lagi. Ia dibesarkan di persekitaran yang tepat sehingga kemampuannya mencipta seni semakin bertambah baik.

Sehingga pada tahun 2005, tanpa ada latihan membuat jam tangan, Valerii memulakan pekerjaan untukmencipta jam tangan kayu berfungsi. Ia menentukan jenis kayu yang sesuai dan bahagian-bahagian terkecil yang diperlukanJam tangan kayu pertamanya pun berjaya diselesaikan pada tahun 2008 lalu.

Valerii selama ini bekerja di bawah mikroskop untuk mendapatkan detail jam tangan dengan sempurna. Karya terbaru Valerii adalah jam tangan lelaki yang boleh bertahan menunjukkan masa sampai tujuh bulan. Harganya?Cukup mahal, yaitu 100 ribu euro

Atas prestasinya yang luar biasa dalam bidang pembuatan jam tangan, Valerii Danevych telah dicalonkansebagai Horological Academy of Independent Creators.





About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments