Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [WOw] BANGGUNAN GEREJA TERGANTUNG DI UDARA!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Gereja Provo Tabernacle diubahsuai selepas terbakar pada tahun 2010 di Provo, Utah, Amerika Syarikat. Bangunan seberat 3000 tan yang dibina pada tahun 1883 hingga 1898 itu disanggah oleh ratusan tiang-tiang besi.
Petugas kebakaran bandar Provo berusaha memadamkan kebakaran bangunan sejarah gerja Provo Tabernacle yang terjadi pada 17 Disember 2010. Kebakaran tersebut telah menghancurkan bahagian dalam gereja.

Para jurutera menggali tanah dan menggunakan scaffolding khusus untuk menopang gereja tersebut sehingga tercipta  tingkat ruang bawah tanah yang akan digunakan sebagai bilik mesyuarat dan tempat letak kereta. 

Dinding gereja Provo Tabernacle yang utuh ditopang tiang-tiang besi, sehingga bangunan tersebut seperti berada di awangngan 12 meter di atas permukaan tanah.

Kebakaran yang terjadi pada 17 Disember 2010 telah menghancurkan bahagian dalam bangunan sejarah gereja Provo Tabernacle yang terletak di bandar Provo, Utah, Amerika Syarikat.

Gereja Provo Tabernacle di Provo, Utah, Amerika Syarikat, mula dibina atas cadangan presiden Brigham Young, pada tahun 1883. Gereja ini pertama digunakan pada tahun 1886, sebelum pembangunan gereja ini selesai seluruhnya.






About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments