Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] BENDERA TERBESAR DI DUNIA BERKELUASAN 3 PADANG BOLA!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Rumania mungkin bukanlah sebuah negara kuasa besar. Tetapi, negara itu boleh berbangga kerana mempunyai bendera terbesar di dunia.
Bendera tersebut dibuat oleh kumpulan yang menamakan diri mereka Flag Factory. Mereka membuatnya di sebuah desa bernama Clinceni.

Guinness World Records mencatatkan, bendera itu mempunyai panjang 349 meter (m) dengan lebar mencapai 227 m. Luasnya setara dengan tiga padang bola sepak.

"Merupakan kehormatan bagi saya mengukur bendera terbesar di dunia. Selamat Romania! "Ujar petugas Guinness World Records Jack Brockbank, seperti dipetik dari Associated Press, Selasa (28/5/2013).

Pemimpin Flag Factory, Adrian Dragomir menyatakan, ianya memerlukan masa beberapa minggu untuk menjahit bendera itu. Kumpulan itu menghabiskan benang sepanjang 70 kilometer (km) untuk menyelesaikan projek tersebut.

Bendera itu kini dibentangkan di sebuah ladang di Clinceni. Flag Factoy mengerahkan 200 orang untuk membentangkan bendera tersebut.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments