Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow]4 hari duduk atas kren demi anak!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


NANTES - Seorang bapa di Perancis, Serge Charnay mengadakan protes di puncak sebuah kren untuk hari keempat semalam kerana menuntut hak melawat anak lelakinya.

Lelaki itu berkata, dia akan turun dari kren setinggi 43 meter itu selepas Menteri Kehakiman Perancis, Christiane Taubira bersetuju bertemu dengan sebuah kumpulan aktivis pembela hak bapa.

Taubira dijadualkan menemui pemimpin-pemimpin kumpulan tersebut SOS Papa tengah hari kelmarin.
Lelaki tersebut yang mengadakan protes di atas sebuah kren di sini, timur Perancis, mahu pemerintah mengukuhkan undang-undang perkongsian penjagaan anak.
Dia pernah didapati bersalah kerana membawa anak lelakinya bercuti tanpa kebenaran selama dua bulan pada 2011. Namun, lelaki itu memberitahu, dia tidak kesal melanggar undang-undang hak penjagaan tersebut.
"Jika saya tidak berbuat demikian saya tidak akan dapat bertemu dengan anak saya," katanya.
Seorang lagi bapa yang berdepan masalah serupa turut menaiki kren di bandar Strasbourg pada hujung minggu lalu tetapi turun selepas dipujuk pihak polis.
- AGENSI

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments