Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] TERKINI! Ketua penceroboh bersenjata di Lahad Datu enggan berundur!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Media melaporkan pihak polis, tentera dan pasukan keselamatan maritim sedang menunggu untuk mengusir lebih 100 lelaki (Kini Mencecah lebih kurang 500 anggota penceroboh) bersenjata yang mendakwa merupakan Tentera Kesultanan Sulu yang berada di Kampung Tanduao di Felda Sahabat 17.
Menurut media Filipina, kumpulan itu diketuai oleh Putera Mahkota Rajah Mudah Agbimuddin Kira abang, Sultan Jamalul Kiram III. Kumpulan lelaki bersenjata telah memberitahu media bahawa mereka akan kekal di pantai timur Sabah, kerana mendakwa ia adalah rumah nenek moyang mereka. Pemimpin Rajah Muda juga telah dilaporkan berkata kumpulan itu akan terus berada di situ dan tidak mempunyai niat untuk meninggalkannya sehingga tuntutan dipenuhi.

Tindakan kumpulan ini dijangka akan berlarutan sehingga tuntutan mereka dipenuhi namun pihak pasukan keselamatan telah bersedia untuk mengambil tindakan sewajarnya bagi mendesak kumpulan ini meninggalkan perairan Sabah dalam keadaan aman. Pendekatan psikologi juga telah dilaksanakan oleh PDRM terhadap kumpulan tersebut dengan mengepung kedudukan mereka dengan lebih dekat serta menyekat bekalan makanan mereka.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments