Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Feliz Baumgartner melakukan terjunan 1.25 kali ganda lebih pantas daripada bunyi!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


VIENNA - Penerjun udara Austria, Felix Baumgartner (gambar kecil) yang terjun di pinggir angkasa lepas Oktober tahun lalu jatuh pada kelajuan 1.25 kali ganda lebih pantas daripada bunyi, kata pihak penganjur semalam.

Sebelum ini, kiraan awal mendapati kelajuannya hanya 1.24 kali ganda lebih pantas daripada bunyi.
Menurut analisis terakhir pasukan Baumgartner, Red Bull Stratos, lelaki berusia 43 tahun itu mencecah kelajuan 1,357.6 kilometer sejam atau Mach 1.25 dalam terjunam bebas itu.


Menurut Red Bull Stratos, Persekutuan Aeronautik Antarabangsa kini menimbang untuk mengesahkan terjunam tersebut sebagai mencatat rekod dunia.
Baumgartner terjun dari sebuah kapsul pada ketinggian 38,969.4 meter di langit negeri California, Amerika Syarikat pada 14 Oktober tahun lalu dengan aksinya ditonton oleh berjuta-juta orang di kaca televisyen dan internet. - AFP

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments