Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Wanita Malaysia Ditahan Ceroboh Kementerian Luar Singapura
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


SINGAPURA: Polis menahan seorang wanita Malaysia berusia 27 tahun semalam di pekarangan Kementerian Luar di sini kerana menceroboh.
Wanita itu juga disiasat kerana mengelak pemeriksaan imigresen. Saluran televisyen tempatan, Channel NewsAsia, melaporkan kenyataan bersama Pihak Berkuasa Imigresen dan Pusat Pemeriksaan (ICA) dan polis menyatakan bahawa wanita itu mempunyai rekod sakit otak.

"Dengan bantuan Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Singapura dan polis Malaysia, ICA dan polis sudah menghubungi waris wanita itu di Malaysia dan mereka dalam perjalanan ke Singapura untuk membantu siasatan," menurut kenyataan itu.
Wanita itu kini dalam tahanan polis.
Menurut siasatan awal, wanita itu memasuki Singapura dengan kereta yang berdaftar di Malaysia pada 17 Januari melalui Pusat Pemeriksaan Woodlands pada jam 1.58 petang.
Beliau meninggalkan pusat pemeriksaan itu pada jam 2 petang.
Pihak berkuasa berkata, wanita itu meninggalkan pusat pemeriksaan itu tanpa diminta berhenti oleh kerana pegawai bertugas tidak segera membunyikan penggera. - BERNAMA

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments