Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Nekad Terjun Bangunan, Badan Disambar Api
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Kuala Lumpur: Panik apabila api menyambar badannya, seorang lelaki nekad menyelamatkan diri dengan berlari turun dari rumah kedai tiga tingkat di Jalan Pelangi 17, Taman Pelangi, di sini, sebelum pengsan, semalam.

Dalam kejadian jam 2 pagi itu, mangsa berusia 30-an berjaya diselamatkan orang awam yang menyedari kejadian itu sebelum menghantarnya ke Hospital Kuala Lumpur (HKL). Keadaan mangsa dilaporkan kritikal selepas hampir separuh badannya terbakar.

Malah, kereta Nissan Sylphy miliknya turut musnah dalam kejadian itu apabila dinding konkrit premis berkenaan runtuh dan menghempap keretanya.

Seorang lagi mangsa yang menyewa premis di tingkat dua, Datuk Zulkifli Azbdul Aziz pula kerugian dianggarkan RM200,000 selepas barangan milik syarikatnya turut musnah.

Menurutnya, dia hanya menyedari kejadian itu kira-kira jam 9.30 pagi semalam selepas dimaklumkan pekerjanya dan terus bergegas ke tempat kejadian sebelum mendapati rumah kedai berkenaan yang turut menempatkan pejabat syarikatnya musnah.

“Saya diberitahu, sebelum kejadian ada saksi terdengar bunyi letupan di tingkat tiga premis ini.

“Selang beberapa minit kemudian tiba-tiba terdengar jeritan seorang lelaki yang berlari turun dalam keadaan terbakar sebelum pengsan,” katanya.

Zulkifli berkata, dia jarang bertemu dengan lelaki itu kerana mangsa menyewa di tingkat tiga sebagai stor simpanan barang.

“Saya sendiri tidak mengenali mangsa kerana dia jarang berada di sini.

“Malah, akibat kebakaran ini, semua peralatan seperti komputer, mesin pencetak, barangan syarikat rosak dan tidak boleh digunakan menyebabkan kerugian hampir RM200,000,” katanya.

Sementara itu, Penolong Pengarah Bahagian Operasi Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Azizan Ismail berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 2.12 pagi dan tiba ke lokasi kejadian 25 minit kemudian.

Api berjaya dikawal lima minit kemudian. Dalam kejadian itu seorang lelaki terbakar separuh badan dan dihantar ke HKL untuk rawatan,” katanya.

“Seramai 45 anggota bomba pelbagai pangkat dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Gombak Selatan, Sentul, Titiwangsa dan Hang Tuah terbabit dalam operasi memadam kebakaran itu,” katanya.

Menurutnya, punca dan jumlah kerugian sebenar masih dalam siasatan.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments