Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» »Unlabelled » Juan Mata Hampir Pasti Ke Manchester United
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Manchester, England: Manchester United yakin dapat membeli Juan Mata dari Chelsea dengan harga £37 juta (RM203.8 juta) selewat-lewatnya hujung minggu ini.
 
Rundingan membabitkan pemain tengah Sepanyol berusia 25 tahun itu semakin rancak dan Mata yakin dia akan menjalani pemeriksaan perubatan sebelum hujung minggu ini.

Sekalipun United berhati-hati dalam urusan perpindahan itu selepas mereka gagal mendapatkan pemain ternama musim panas lalu, pengurus United, David Moyes percaya perpindahan itu semakin hampir dimuktamadkan.

Mata berazam meninggalkan Chelsea selepas kecewa dengan kegagalannya memikat pengurus, Jose Mourinho musim ini.

Pemain tengah itu bimbang mengenai tempatnya dalam skuad Sepanyol pada Piala Dunia musim panas ini jika dia tidak beraksi secara kerap di peringkat kelab dan Moyes akan memberinya peluang ketika beliau membentuk pasukan masa depan.

United, yang ketinggalan enam mata di belakang pasukan tangga keempat dalam Liga Perdana, agak terdesak untuk layak ke Liga Juara-Juara.

Walaupun bayaran perpindahan itu jelas lebih tinggi daripada yang dibayar Chelsea £23.5 juta (RM129.5 juta) kepada Valencia pada 2011, Moyes tetap menaruh harapan untuk mengambil pemain ternama pada pintu perpindahan kali ini.

United difahamkan berhati-hati kerana Moyes dan ketua eksekutif, Ed Woodward gagal membeli pemain seperti Thiago Alcantara dan Cesc Fabregas pada musim panas lalu.

Pemain terbaik Chelsea bagi dua musim terakhir itu tidak beraksi dalam tiga perlawanan terakhir kelab itu. Selepas dia digantikan ketika menentang Southampton pada tahun baru, Mourinho mengakui beliau akan menimbangkan sebarang tawaran. - Agensi


About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments