Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Sony sasar jual lima juta PlayStation 4
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Sony sasar jual lima juta  PlayStation 4

Tokyo: Sony Corp menyasarkan menjual lima juta unit konsol permainan PlayStation 4 dalam tempoh lima bulan selepas pelancaran yang mungkin bersamaan dengan pelancaran konsol Xbox One keluaran Microsoft Corp. 


Sony menjual 3.6 juta unit PS3 selepas dilancarkan pada November 2006 hingga 31 Mac 2007. 


PS4, antara sandaran utama Sony untuk meraih kembali keuntungan besar daripada operasi perkakasan, akan melancarkan konsol itu pada 15 November di Amerika Syarikat, diikuti jualan runcit seminggu kemudian. 


PS4 akan mula dijual di Jepun pada 22 Februari, sekali gus jualan dari Jepun hanya dapat memberi sumbangan kepada pendapatan Sony hanya selama sebulan menjelang tahun kewangan berakhir pada 31 Mac 2014. 

Ketua Unit Permainan Sony, Andrew House, berkata tempahan awal untuk konsol permainan itu berjumlah satu juta unit sehingga akhir Ogos lalu. 

Sony, seperti juga Microsoft sudah mengembangkan peranan konsol permainan daripada setakat medium liburan kepada peranti kawalan hiburan ruang tamu merangkumi filem, televisyen dan kandungan internet.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments