Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » PELIK - Berbasikal Keliling Mexico City Sambil Bogel~!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Mexico City -  Ribuan penunggang basikal berkeliling Mexico City sambil bugil. Mereka memprotes tahap kemalangan pengangkutan yang tinggi di Mexico.

Pihak panitia menyebutkan, aksi di Mexico itu bertujuan untuk menunjukan kerapuhan manusia. Mereka berharap warga boleh berubah dan menggunakan jalan dengan lebih berhati-hati.

"Di Mexico, menunggang basikal adalah mimpi buruk. Kemalangan boleh menimpa pada bila-bila saja, "ujar seorang penunggang basikal bugil bernama Mila, seperti dikutip BBC, Minggu (9/6/2013).


"Kami selalu ketakutan dan tidak tahu apakah dapat pulang dengan selamat," ujar peserta lain, Yovana Floyd.

Kegiatan itu menarik perhatian warga di Mexico City. Mereka mengambil foto para peserta yang ada dalam keadaan bugil atau setengah bugil.

Kegiatan berbasikal bugil sebenarnya sudah muncul sejak lama. Kegiatan itu bermula di Kanada sembilan tahun lalu dan kini merebak ke beberapa bandar besar dunia.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments