Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pokok Jagung Berbuah Pisang......pelik kan?!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Aneh bin ajaib, itulah yang terjadi pada tanaman jagung milik Yufriadi (21) warga Kelurahan Batung Tebal, Kecamatan Lubuk Begalung, Kota Padang, Sumatra Barat.
Jagung yang ditanam Yufriadi itu tak berbuah jagung, melainkan berbuah bunga pisang. Lelaki yang biasa dipanggil Adi itu mengatakan, peristiwa aneh yang dialami jagungnya ini, saat ia hendak mencabut jagung yang telah di tanamnya. "Ketika saya hendak mencabut jagung yang telah dituai, saya dikejutkan diantara jagung tersebut ada yang berbuah bunga pisang. Kemudian saya tidak jadi cabut jagung tersebut, "ujarnya. 


Adi juga sudah memeriksa jagung tersebut dan mematahkan salah satu bahagiannya. Ia melihat jagung itu mengeluarkan getah berwarna putih seperti getah buah pisang. Padahal jagung sendiri tidak mempunyai getah.


"Jagung itu ditanam pada bulan November lalu. Namun tidak menampakkan hal-hal yang aneh, baru Isnin lalu saya mengetahui fenomena tumbuhan tersebut, "ujar Adi. Jagung yang berbuah bunga pisang tersebut terletak ditengah sawah milik Adi seluas 1 hektar. Adi menanamnya berhampiran pondok sawahnya. Serta benih jagung tersebut di dapati Adi dari kelompok tani Pramudya Indah, yang diberikan Dinas Pertanian Kota Padang. Jagung tersebut sudah berusia kira-kira 3.5 bulan dengan ketinggian satu meter.

Sewaktu Adi akan mendapatkan jagungnya seperti itu, ia tidak mengalami hal-hal yang aneh. Pantau ditengah sawah yang terletak di Kelurahan Batung Tebal tersebut banyak warga yang melihat fenomena tumbuhan tersebut. Jagung tersebut memang berbuah bunga pisang berwarna putih namun ujung buah mempunyai bulu seperti jagung, Sementara jagung lain kira-kira 100 batang tidak mengalami hal yang sama.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments