Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Iron Man 3 Catat Kutipan Tiket Kedua Tertinggi!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Iron Man 3
LOS ANGELES – Sekuel adiwira Iron Man 3 mengungguli carta pecah panggung Amerika Syarikat apabila mengutip AS$175.3 juta (RM521.1 juta), sekali gus menjadi tayangan pembukaan kedua terbaik dalam sejarah Hollywood.

Filem yang dibintangi Robert Downey Jr sebagai Iron Man itu mengekori The Avengers yang mencatat AS$207.4 juta (RM616.6 juta) pada tayangan pembukaannya setahun lalu.
“Iron Man 3 meneruskan kesinambungan filem paling popular musim panas tahun lalu, The Avengers,” kata seorang penganalisis filem Hollywood, Jeff Bock.
Menurutnya, filem itu bakal mencatat filem musim panas paling menguntungkan pada tahun ini jika gagal disaingi oleh sebuah lagi filem pecah panggung Superman yang bakal ditayangkan pada bulan depan.
Berada di tempat kedua senarai sama ialah filem komedi aksi Pain and Gain yang dibintangi Mark Wahlberg dan Dwayne Johnson. Filem tersebut mencatat kutipan tiket berjumlah AS$7.6 juta (RM22.5 juta).
Tidak jauh di belakang Pain and Gain merupakan filem 42 yang mengisahkan tentang kehidupan bintang besball Jackie Robinson dengan kutipan tiket AS$6.2 juta (RM18.4 juta).
Tempat keempat milik Oblivion yang menampilkan aksi Tom Cruise, diikuti filem animasi The Croods di tempat kelima.
Oblivion mengaut kutipan AS$5.8 juta (RM17.2 juta), manakala AS$4.2 juta (RM12.4 juta) diperoleh The Croods. – AFP

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments