Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Festival PELIK..Menghias Unta Kesayangan!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Unta salah satunya. Haiwan yang terkenal dengan habitat kehidupannya di padang pasir setiap tahun pada bulan Januari di adakan festival oleh penduduk Bikaner sebuah bandar di barat laut negara bahagian Rajasthan di India utara. merayakan festival unta secara besar-besaran. Untuk membuatnya semakin meriah, kerajaan mengadakan pelbagai acara seperti persembahan unta, tarian unta, dan menghias unta.

Festival ini akan bermula dengan perarakan menghias dan memakaikan unta kesayangan mereka pelana warna-warni. Acara tahunan tersebut berlangsung selama dua hari. Selain itu, pengunjung juga digalakkan pelbagaikan produk makanan, seperti teh dan gula-gula, yang diperbuat daripada susu unta. Yang pastinya semuanya serba unta.

Pada malam kedua, festival akan diakhiri dengan tarian dan nyanyian. Ada banyak persembahan menarik yang boleh menghiburkan para pengunjung. Kemudian, acara ditutup dengan pesta bunga api yang menerangi bandar gurun Bikaner.


 







About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments