Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Sultan SULU hantar puteranya sekolah di Indonesia!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Sultan Sulu Muizul Lail Kiram akan menyekolahkan anaknya, Muhammad Ihsan (13 tahun), ke sebuah sekolah pondok di Jawa Timur. Pesantren ini sebahagian dari rangkaian jemaah tablig antarabangsa.
Dia meminta nama dan lokasi sekolah pondok tersebut dirahsiakan demi keselamatan putra mahkotanya itu. Dia mendedahkan dia bakal menghantar anak lelakinya itu ke  Indonesia, September tahun ini.

"Saya ingin dia menjadi orang alim. Saya juga ahli jemaah tablig," kata Sultan Muizul apabila dihubungi merdeka.com melalui telefon selularnya, Jumat (22/3). Dia menambah di sana Ihsan bakal belajar menghafal Al-Quran dan ilmu tafsir soal kita suci umat Islam itu.

Ayah tujuh anak ini menegaskan ilmu agama sangat penting buat keselamatan dunia dan akhirat. "Dia akan menjadi sultan nanti. Tidak ada yang boleh menolong kecuali Allah," ujar lelaki 46 tahun ini.

Menurut dia, pilihan menyekolahkan di  Indonesia lantaran sebahagian besar kaum Muslim  Indonesia bermazhab Syafii, persis umat Islam di Sulu. Dari segi bahasa dan budaya juga tidak terlalu berbeza.

Alasan ini pula yang membuat dia tidak mahu menyekolahkan anaknya ke Malaysia dan Arab Saudi. "Malaysia munafik dan saya tidak suka rejim wahabi di Saudi," Sultan Muizul menegaskan.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

1 comment

Anonymous said...

Munafik???dia tak tgk lagi ke orang indonesia cam mana?Artist bogel bagai..Siap ada tatu...Cari dulu kebenaran..jangan nak pakai tabur cakap orang Islam Malaysia Munafik