Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Mouse Wireless terapung untuk cegah sengal dan sakit pergelangan tangan!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


 Mouse ini dinamakan BAT dan sesuai yang terlihat pada gambar di atas, mouse ini berkedudukan terapung. Mouse wireless terapung ini menggunakan pad yang terdapat sistem magnetik dan floating navigator. Mouse ini hanya terapung kurang lebih satu setengah inci dari permukaan pad-nya ketika sistem magnet dan pengapungnya bekerja.
Tujuan utama didesainnya mouse ini adalah untuk mengapungkan tangan yang tengah bekerja menggunakan mouse tersebut untuk mencegah rasa sengal dan sakit pada pergelangan tangan. Ketika kita menggunakan mouse dengan kedudukan yang kurang baik, sistem saraf akan terbeban dan membuat pergelangan tangan terasa sakit. 

Dengan menggunakan tetikus yang boleh terapung ini, tangan akan terangkat dan ikut "terapung" sehingga dapat memperbaiki kedudukan pergelangan tangan yang baik dalam menggunakan tetikus. Automatik, sistem saraf tidak akan terbeban dan tak akan membuat pergelangan tangan terasa sakit walau kita menggunakan tetikus dalam waktu yang cukup lama.

Mouse BAT ini  masih dalam tahap percubaan dan pembangunan. Namun mouse reka bentuk yang inovatif ini cukup pantas untuk ditunggu hingga saat perilisan secara beramai-ramai nantinya, terutama untuk anda yang sering menggunakan mouse dengan kedudukan yang kurang baik dan membuat pergelangan tangan menjadi terasa sengal atau sakit.


About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments