Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Ning Tidak Berniat Untuk Bukukan Fantasi Seksnya
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


BARU-BARU ini, penyanyi bersuara saprano, Ning Baizura dikatakan mahu membukukan kisah mengenai fantasi seksnya yang pernah hangat menjadi bahan bualan suatu ketika dahulu.

Ada juga cakap-cakap nakal yang mengatakan penyanyi yang lebih mesra dengan panggilan Ning itu tidak pernah penat untuk mencipta publisiti bagi meraih perhatian orang ramai.

Namun, ketika ditemui pada sesi latihan Konsert Pelangi Untukmu di International College Of Music, Jalan Pahang, Kuala Lumpur baru-baru ini, Ning dengan tenang membidas dakwaan tersebut dan memberitahu kisah sebenar
di sebalik isu berkenaan.

Kosmo!: Khabarnya, Ning berniat untuk membukukan kisah fantasi seks yang pernah membadai kehidupan peribadi Ning suatu ketika dahulu. Adakah dakwaan tersebut benar?
NING BAIZURA: Saya agak terkejut dan terkilan dengan dakwaan tersebut kerana saya hanya merancang untuk menulis sebuah buku autobiografi mengenai kisah hidup saya sepanjang bergelar anak seni, tidak tertumpu pada perkara itu sahaja.

Jadi, apa pandangan Ning mengenai isu ini dan kesannya terhadap karier Ning?

Mungkin isu ini timbul akibat berlakunya salah faham. Tetapi ingin saya tekankan, perkongsian kisah hidup saya dengan peminat bersifat universal. Ia juga berkait rapat dengan jatuh bangun diri saya ketika bergelar anak seni.

Sebagai seorang artis yang sudah 20 tahun berada dalam industri hiburan, apakah sumber kekuatan utama Ning untuk terus melawan isu-isu yang berunsur negatif seperti ini?

Tidak saya nafikan, banyak yang perlu ditelan sepanjang 20 tahun bergelar anak seni. Sepanjang tempoh itu juga, saya semakin matang dan faham tentang selok- belok industri hiburan terutamanya yang melibatkan isu-isu berkaitan peribadi.

Apakah harapan Ning setelah isu mengenai buku ini selesai?

Saya berharap agar orang ramai khususnya peminat saya menjadi lebih matang dalam menilai sesuatu cerita yang disampaikan.

Apakah perkembangan terbaharu Ning?

Saya sedang menjalani latihan untuk konsert solo terbaharu yang akan berlangsung pada 16 November ini. Jadi, segala persiapan perlu dilakukan agar persembahan dapat berjalan dengan sempurna.

Boleh jelaskan dengan lebih terperinci mengenai konsert tersebut?

Konsert solo saya itu diberi nama Pelangi Untukmu dan ia akan berlangsung pada 16 November ini di TM Convention Centre, Kuala Lumpur. Saya akan membawakan sebanyak 20 buah lagu lama yang diberi nafas baharu seperti Pasti, Curiga dan Awan Yang Terpilu. Saya juga akan memperdengarkan lagu-lagu baharu iaitu Embunan Bersinar, Bukan Wanita Sempurna dan Pelangi Untukmu.

Bagaimana dengan harga jualan tiket dan cara peminat boleh mendapatkannya?

Mereka boleh membeli tiket-tiket berharga RM50 dan RM 70 di www.ticketcharge.com.my. Bagi tiket berharga RM150, e-melkan butiran ke nmz.ning@gmail.com.

Kali terakhir Ning mengeluarkan album kira-kira tiga tahun yang lalu. Ada perancangan untuk album baharu?

Saya telah pun merakam tiga buah lagu baharu untuk album kompilasi bertajuk Kekal - Ning Baizura. Album ini sungguh istimewa kerana ia turut mengandungi tujuh lagu-lagu hits saya yang telah diberi nafas baharu. Peminat yang membeli tiket konsert berharga RM150 bakal menerima album ini secara percuma pada malam konsert sebelum ia dilancarkan Disember depan.

Ning kini sudah bergelar ibu. Bagaimana membahagikan masa dengan anak?

Alhamdulillah, buat masa ini saya seronok menjaga Rayyan (anak lelaki Ning). Bagi saya, setelah bergelar ibu, keluarga adalah keutamaan. Setelah itu barulah kerjaya.

Kosmo ONLINE

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments