Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Kondom Buatan China Terlalu Kecil Untuk Lelaki Afrika
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Salah sebuah mahkamah di Afrika Selatan memutuskan untuk menghentikan pembelian 11 juta kondom dari negara China selepas mendapati saiz kodom berkenaan terlalu kecil berbanding saiz purata kemaluan lelaki Afrika.


Sebelum ini, syarikat Siqamba Medical telah meraihi kontrak dari kerajaan Afrika untuk membeli  kondom jenis Phoenurse buatan dari China untuk memenuhi permintaan penduduknya.

Bagaimanapun, wujud rasa tidak puas hati dari salah satu syarikat pesaingnya iaitu syarikat Pelaburan Sekunjalo kerana gagal meraihi kontrak tersebut. Susulan daripada itu, syarikat Pelaburan Sekunjalo telah memfailkan kes di Mahkamah.

Keputusan daripada pembicaraan itu tidak memihak kepada kedua-dua syarikat berkenaan. Hakim Sulet Potterill telah memutuskan untuk membatalkan kontrak pembelian kondom dari China dengan alasan saiz kondom berkenaan yang terlalu kecil untuk memuatkan kemaluan lelaki Afrika.

Selain saiz kondom yang terlalu kecil, kondom buatan China juga didapati tidak diiktiraf oleh WHO kerana dihasilkan dari bahan-bahan yang salah.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments