Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Sarung Tangan Milik MJ Jadi Rebutan~!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Michael Jackson
Los Angeles – Kerajaan Amerika Syarikat kini bekerja keras bagi menghalang sarung tangan bertahtakan permata milik penyanyi pop Michael Jackson daripada jatuh ke tangan anak seorang diktaktor dari Afrika.
Sarung tangan itu telah dibeli hasil wang haram milik anak kepada Presiden Equatorial Guinea, Teodoro Nguema Obiang Mangue.
Teodoro, 42, telah membeli sarung tangan berkenaan dan beberapa item lain daripada kediamannya Michael, tiga tahun lalu.
Pada April 2012, hakim di California menolak tuntutan kerajaan Amerika Syarikat dengan alasan ia gagal membuktikan bahawa Teodoro memiliki kemewahan itu menerusi kegiatan haram kerana dia tidak pernah didakwa dengan sebarang kes jenayah di negaranya.
Bagaimanapun kerajaan Amerika Syarikat dibenarkan untuk memfailkan pindaan terhadap aduannya itu.
Dalam pada itu, peguam Teodora berkata, kerajaan Amerika Syarikat tidak mempunyai hak untuk menghalang anak guamnya daripada memiliki sarung tangan milik raja pop itu.
“Mereka masih tidak dapat mengenalpasti bahawa anak guam saya terlibat dalam kes rasuah dan hanya bertindak berdasarkan spekulasi,’’ katanya.
Teodoro telah berpindah ke Amerika Syarikat pada 1991 dan hidup mewah di negara tersebut.
Jutawan tersebut juga memiliki kereta mewah Rols-Royce, Ferrari dan Lamborghini, pesawat peribadi bernilai $38 juta dolar dan kediaman mewah berharga $30 juta dolar di Malibu.
Bagaimanapun pada 2011, asetnya telah disita selepas didakwa terlibat dalam penggubahan wang haram di seluruh dunia.
Selain Amerika Syarikat, Perancis juga telah menyita harta milik Teodoro termasuk rumah agamnya yang bernilai $68 juta dolar di Paris.
Rumah agam itu mempunyai 101 bilik termasuk bilik salon, kelab malam dan panggung wayang.
Lebih 70% daripada penduduk Equatorial Guinea hidup dalam kemiskinan namun Presidennya, Teodoro Obiang Nguema Mbasogo bersama anak-anak dan kaum kerabatnya hidup dalam kemewahan.
Ia diperolehi menerusi rasuah.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments