Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Tarian Seksi Hiburkan Patung Dewa?! macam tak percaya pulak!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Cara berterima kasih pada Tuhan atau Dewa yang mereka sembah memang berbeza-beza. Setiap agama dan kepercayaan mempunyai cara menyembah yang khas, namun tujuannya sama, yaitu mengucapkan tanda rasa syukur .Salah satu bentuk penyembahan yang unik ialah tradisi berterima kasih penganut Budha pada Chuchok. Chuchok merupakan seorang pendeta dalam legenda agama Budha yang merupakan sosok pemuka agama yang tewas akibat keserakahannya. Di Bangkok, Thailand, ditubuhkan sebuah kuil khusus untuk memuja Chuchok, dan pada tarikh 21 Ogos lalu diadakan upacara pemujaan terhadap Chuchok.



 Sebagai bentuk pemujaan, penganut Budha mengundang beberapa wanita penari separuh telanjang untuk menari di depan patung Chuchok. Para wanita ini menari, berlenggang-lenggok dengan pakaian minima, layaknya sedang menghibur lelaki. Para penganut Budha yang menyembah Chuchok percaya dengan memberikan pemujaan berupa tarian seksi di depan patung Chuchok, para pemujanya akan diberikan keberuntungan dan kekayaan selama mereka hidup.


About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments