Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] 10 Perkara Anda mungkin Tidak Tahu Tentang Iron Man!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Nicholas Cage dan Tom Cruise.


Nicolas Cage merupakan pelakon yang paling awal ditawarkan melakonkan watak Iron Man pada tahun 1997 tetapi penerbit tidak bersetuju sama ada beliau sesuai atau tidak memegang peranan tersebut. Tom Cruise pula menawarkan diri unutk melakonkan watak tersebut sebelum Downey, tapi beliau berubah fikiran kerana tidak menyukai skrip dan tidak yakin bahawa ianya akan berhasil sekiranya beliau melakonkan watak tersebut. Itu peluang terbaik buat Robert Downey Jr. kerana beliau memang sesuai memegang peranan sebagai Iron Man. Untuk pengetahuan anda, Downey merupakan antara superhero yang tua dalam sejarah iaitu berumur 48 tahun.

2. 20 Tahun Untuk Difilemkan



Filem pertama Iron Man dibangunkan sejak tahun 1990. Marvel tidak menjumpai produksi filem yang mahu melakukan filem tersebut dimana 4 penerbit telah cuba pihak Marvel dapatkan. Akhirnya Marvel memutuskan untuk melakukan pembikinan filem itu sendiri. Tindakan bijak dilakukan oleh Marvel ini telah menjadikannya syarikat yang mempunyai untuk berbillion USD.


3. Iron Man Adalah 50 Years Old



Filem Iron Man mengambil masa 5 tahun untuk disiapkan tetapi jika anda mahu tahu umur sebenar Iron Man anda perlu darab dengan 10. Siri Iron Man muncul didalam komik sekitar tahun 1963 iaitu kira-kira 50 tahun lalu. Kemunculan pertama Iron Man ialah didalam buku komij Tales Of Suspense. Iron Man semakin kuat kini ia muncul semula sebagai robot yang telah dinaik taraf. 


4. Jarvis Bermaksud ”Just a Rather Very Intelligent System.”

J.A.R.V.I.S adalah nama sistem yang membantu Tony Stark menjadi superhero. J.A.R.V.I.S sebenarnya singkatan daripada Just A Rather Very Intelligent System? Suara J.A.R.V.I.S adalah milik Paul Bettany yang merakam suaranya untuk filem tersebut padahal beliau tidak tau plot keseluruhan cerita tersebut.


5. Quentin Tarantino Nyaris Menulis Skrip Untuk Filem Iron Man


Quentin Tarantino pernah dikaitkan dengan siri Iron Man pada1999, selepas beliau diminta untuk menulis skrip untuk filem tersebut. Atas sebab yang tidak diketahui, filem tersebut tidak berjaya. Pada 2001 Joss Whedon diberikan kepercayaan menulis skrip, tetapi ianya juga turut tidak berhasil.


6. Rachel McAdams Sebenarnya Pelakon Watak Pepper Potts



Rachel McAdams sepatutnya memainkan watak Pepper Potts didalam filem Iron Man, terapi, beliau terpaksa menolak tawaran tersebut kerana kepadatan jadual kerjanya.


7. Kos Untuk Menjadi Iron Man Adalah $10 Billion


$10 Billion diperlukan untuk membina sut seperti Iron Man. Mampukah anda?.


8.Iron Man Mungkin Menjadi Benar


Jika anda mempunyai $10 Billion untuk dibelanjakan, anda mampu membeli sut Iron Man anda sendiri. Syarikat yang bernama Lockheed Martin sekarang ini sedang membangunkan Human Universal Load Carriers (HULC). Walaubagaimanapun, mereka tidak akan menukar anda menjadi  Iron Man sebenar. Sut tersebut hanya digunakan untuk membantu askar mengangkat beban sekitar 200 pounds.


9. Rumah Iron Man Berharga $117 Juta


Jika rumah Tony Stark yang berada diatas bukit itu adalah rumah sebenar, ia bernilai $117 Juta! Setiap kaki persegi untuk nilai tanah disitu adalah $4,690, dengan jumlah keseluruhan keluasan tanah 25,000 kaki persegi. Ada berani nak beli ?


10. Emily Blunt Pelakon Asal The Black Widow


Pelakon yang menggilai jenama PRADA ini sebenarnya pelakon asal untuk memegang watak Black Widow dalam siri Iron Man 2, tetapi, beliau tidak dapat menjayakan watak tersebut kerana terikat dengan jadual kerja beliau. Walaupun Scarlet Johansson dibawa masuk pada saat-saat terakhir, Scarlet mampu membawa watak tersebut dengan baik.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments