Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Republik Molossia Adalah Negara Paling Kecil Didunia!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Republik Molossia adalah negara mikro diasaskan oleh Kevin Baugh dan beribu pejabat berhampiran Dayton, Nevada.
Ia terdiri daripada rumah Baugh ini (dikenali sebagai Rumah Kerajaan), belakang rumah dan taman depan, serta dua hartanah lain di Southern California dan Pennsylvania. Menurut penulis John Ryan, Molossia adalah "hobi ... yang telah ditolak ... untuk ijazah n." Asalnya ditubuhkan sebagai satu projek kanak-kanak pada tahun 1977, Molossia kemudiannya berkembang menjadi sebuah entiti wilayah pada tahun 1990-an.

The Molossia nama berasal dari Morro perkataan Sepanyol yang bermaksud "bukit berbatu kecil." Baugh menyatakan bahawa suku purba Yunani Molossians adalah tidak berkaitan.

Anda perlu pasport untuk melawat, Molossia mempunyai perkhidmatan pos sendiri dan mata wang sendiri (diperbuat daripada cip poker) dan cukup banyak semua ada tahu atau untuk melihat.












About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments