Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Jodoh Sejak Bayi, Pasangan Ini Sudah 91 Tahun Bersama!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Pasangan yang bertemu jodohnya sejak dari bayi, agak jarang ditemui, dan salah satunya adalah pasangan Ron dan Eileen Everest. Mereka lahir di hospital yang sama hanya selang waktu setahun, Ron pada tahun 1921 dan Eileen di 1922. Orang tua mereka sudah menjadikannya mereka teman sejak baru lahir.
Ketika pasangan itu berusia empat tahun, mereka pernah berfoto bersama menggunakan baju pengantin ketika sambutan karnival. Dengan tuksedo  dan topi besar yang dikenakan Ron dan Eileen yang mengenakan gaun putih cantik lengkap dengan hiasan kepala. Keduanya mungkin tak menyangka, beberapa tahun kemudian mereka akan benar-benar berkahwin. Kini, pasangan yang masih saling jatuh cinta itu tengah merayakan perayaan ulang tahun perkahwinan platinum ke-70.

"Kami mula jatuh cinta sejak kecil . Kami lahir di hospital yang sama dan mungkin menduduki tempat tidur yang sama," tutur Ron kepada Telegraph .

Mungkin juga ini yang dinamakan takdir, Eileen yang menerima lamaran Ron di tahun 1943 itu mengaku tidak pernah memikirkan lelaki 92 tahun itu sebelum ini. "Aku tidak pernah memikirkannya, tapi aku pikir ia begitu tampan apabila memakai seragam berwarna biru navy itu. Dan jujur ​​saja, aku suka penampilan seragam itu dibanding dirinya," ungkap wanita asal British itu kepada Daily Mail.

70 tahun bukanlah waktu yang singkat untuk membina rumah tangga. Pasangan asal  British ini juga menambah mereka telah merasakan asam manis kehidupan percintaan, namun akan terus bersama selamanya.

"Kami berjanji untuk mencintai, menghormati dan taat satu sama lain. Dan aku melakukan semua itu. Aku pikir kami akan terus bersama selamanya," tutur pasangan ini.





About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments