Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Nur Amisha Juara Muaythai Remaja Dunia Tewaskan Juara Bertahan
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


KEHEBATAN seorang remaja perempuan yang berusia 14 tahun memenangi Kejohanan Muaythai Remaja Dunia sememangnya satu kejayaan manis buat negara apabila menjuarai sukan yang didominasi negara jiran, Thailand.

Nur Amisha Azril Rizal menjuarai kejohanan yang diadakan di Bangkok, Thailand selepas menewaskan petinju tuan rumah, Phin Pong Ratchada menerusi keputusan knock-out (KO) pada pusingan kedua kategori 54 hingga 57 kilogram.
Kemenangan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Gunung Rapat, Ipoh, Perak ini turut diraikan bersama-sama dengan rakan sekolah dan guru di sekolahnya hari ini.

Beberapa keping gambar Nur Amisha diraikan dengan berarak di dalam kereta bersama pelajar sekolah ini dimuat naik Facebook Malaysia Football Team hari ini.
Netizen turut mengucapkan tahniah kepada Amisha dan terkejut dengan penampilannya di sekolah yang tampak baik dan ayu. Namun di sebalik keayuan itu, ada sifat juang dalam diri anak kelahiran Perak ini.
Sumbangan pingat emas Nur Amisah dalam kejohanan ini turut mendapat saranan daripada netizen untuk dilantik sebagai pengawas dan biro disiplin sekolah supaya tiada lagi masalah disiplin di kalangan pelajar.
Nur Amisha mula mendapat latihan muaythai seawal usia tujuh tahun ini aktif dengan Persatuan Muaythai Malaysia dan Persatuan Muaythai Amatur Perak. – MYNEWSHUB.CC

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments