Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » PANAS - CafeNasty Kopi Tarik & Dowan Kopi Tarik Umum Batal Pengeluaran Produk
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



7 Sep - Adakah peminat kopi di negara ini gemarkan sesuatu yang tulen? Dan apa yang akan berlaku sekiranya ada jenama kopi lain yang cuba menjadi 'kopicat' atau menciplak ketulenan dari jenama kopi lain?

Kesetiaan penggemar-penggemar kopi di Malaysia terhadap ketulenan rasa kopi akhirnya terjawab apabila dua jenama kopi terbaru, Dowan Kopi Tarik dan CafeNasty Kopi Tarik, terpaksa membuat keputusan untuk membatalkan pengeluaran produk mereka berikutan kritikan hebat yang diterima dari penggemar kopi di negara ini.


Pengumuman pembatalan itu dibuat oleh kedua-dua jenama itu menerusi laman web mereka baru-baru ini.



"Cafe Nasty telah belajar dengan cara keras tentang betapa pentingnya menjadi original dan tidak meniru orang lain. Setelah menerima respon dari pengomen, Cafe Nasty tidak lagi akan melancarkan kopi tarik di dalam tin", tulis Cafe Nasty di laman web rasmi mereka.

"Malangnya, kami terpaksa menutup Dowan Coffee susulan maklum balas negatif tentang menjadi kopi tarik nombor 2 dalam tin dan mengikuti jejak langkah yang lain. Kami akan cuba cara lain", kata Tu, yang merupakan pengasas Dowan Coffee.

Dipercayai, kedua-dua jenama kopi terbabit berada dibawah satu syarikat sama yang kononnya cuba mencetus fenomena kopi tarik dalam tin kedua sebelum menerima maklum balas negatif dari netizen..



Sebelum ini, Dowan Kopi Tarik dan CafeNasty Kopi Tarik dihentam teruk oleh netizen susulan penyebaran video promosi mereka.




About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments