Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » OKU Tak Tahan Dibuli '10 Hantu'
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


KUANTAN: “Saya diperlakukan seperti amah apabila disuruh melakukan kerja seperti membawa minuman, membeli nasi serta menyanyi sebelum lagu dendangan saya itu akan direkod untuk dijadikan bahan jenaka mereka.
“Lebih teruk lagi, hampir setiap malam mereka akan mengetuk pintu bilik beberapa kali dengan kuat kononnya ada ‘hantu’ datang mengusik dan mengganggu,” kata seorang penuntut orang kelainan upaya (OKU) di sebuah kolej di sini, Nurmayam Zainal Abidin, 19, yang mendakwa dibuli penuntut senior sehingga menjejaskan mental dan pelajarannya ketika ditemui, semalam.
Kejadian itu dipercayai berlaku sejak awal Januari lalu apabila penuntut senior lebih daripada 10 orang bersilih-ganti membuli mangsa dengan mengarahkannya melakukan pelbagai kerja termasuk diminta menjadi artis sambilan.
Nurmayam berkata, perbuatan tidak bertanggungjawab itu menyebabkan dirinya berasa tertekan serta takut untuk meneruskan pelajaran di kolej berkenaan sebelum memaklumkan kepada ibunya, Hamizah Mohd Johor, 54, untuk meminta bantuan.
Katanya, dia terpaksa mengikut setiap arahan yang diberikan oleh penuntut senior kerana bimbang dicederakan jika gagal melaksanakan tugas itu.
“Mereka akan mengusik saya dengan cara mengetuk serta menendang pintu beberapa kali dengan kuat dan apabila pintu dibuka, saya dapati mereka sudah hilang kononnya ada hantu datang mengusik.-HM

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments