Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Punca Sebenar Bendera Israel Dikibarkan Di Raintree Beach Resort, Tuaran, Sabah
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post




Pengibaran bendera Israel di Raintree Beach Resort, Tuaran, Sabah menggemparkan seluruh Malaysia sehingga dikecam hebat di laman-laman sosial, media dan blog-blog tempatan.

Ramai tidak berpuas hati dengan tindakan itu kerana ia dikatakan menyentuh sensitiviti umat Islam yang di Sabah. Ini berikutan tindakan tentera rejim zionis Israel menindas umat islam di Palestin. Selain itu, Malaysia juga tidak pernah mengadakan hubungan diplomatik dengan negara Israel.




Pengibaran bendera itu berpunca daripada sebuah syarikat perfileman dari China yang sedang melakukan penggambaran filem The World Stewardess Contest (Pertandingan Pramugari Dunia) sejak seminggu lalu di resort berkenaan.


Untuk pengetahuan, filem berkenaan menceritakan berkenaan pramugari dari seluruh dunia mengadakan pertandingan di resort tersebut. Bendera itu mungkin menggambarkan negara seorang daripada peserta yang bertanding.



Bagaimanapun, Pergerakan Pemuda Umno Tuaran telah pergi ke resort berkenaan untuk menyiasat apa yang berlaku dan meminta pihak pengurusan syarikat China itu untuk menurunkan bendera Israel.






About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments