Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Bekas Pembantu Peribadi Dedah Perangai Prof Izzi
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



BELUM pun reda dakwaan mengaitkan Professor Izzi Ali dengan kes mencabul pelajarnya, kini timbul pula pendedahan dari seorang wanita yang mendakwa bekas pembantu peribadi kepada pakar motivasi tersebut.
Wanita itu memberi komen di Facebook menceritakan dia pernah bekerja untuk Prof Izzi sebelum mengambil keputusan meletakkan jawatan dua tahun lalu.
“Sampai bila nak tutup benda ni, saya ingatkan dia dah insaf, dah bertaubat. Rupa-rupanya masih dengan perangai lama dia lagi,” kata wanita itu dalam satu komentar di Facebook.
Kenyataan itu menyusul ketika Prof Izzi masih membisu berhubung laporan polis yang dibuat ke atasnya baru-baru ini.
Namun, tidak dapat dipastikan sejauh mana benar wanita tersebut pernah bekerja dengan Prof Izzi.

Sebelum ini seorang pelajar mengaku diraba buah dada oleh seorang prof terkenal. Berikut adalah petikan akhbar HMetro:

Akhbar sebelum ini melaporkan mengenai kelakuan tidak senonoh seorang pensyarah instutusi pengajian tinggi yang didakwa sering mencabul kehormatan pelajarnya.
Negara kemudiannya digemparkan mengenai penyebaran satu salinan laporan yang dibuat oleh pelajar wanita di UiTM Arau, Nurul Shuhada Shahadan mengenai kelakuan pensyarahnya yang meraba payu daranya ketika berada di pejabat lelaki berkenaan.
Dalam laporannya, Nuru Shuhada mendakwa pensyarah Matematiknya, Prof Izzi melakukan perbuatan tidak senonoh itu di dalam pejabatnya.
Laman Facebook milik Prof Izzi turut menjadi tempat membincangkan polemik tersebut dengan reputasi pensyarah berkenaan mula menjadi pertikaian serius termasuk oleh pengikutnya di laman sosial tersebut.
Malah, ada yang secara terbuka mempersoalkan sikap membisu Prof Izzi yang memilih untuk berdiam diri sehingga kini. – New Malaysian Post

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments